Rõngu Mahla ajalugu ulatub aastasse 1986, mil ettevõte hakkas tootma mahlakontsentraate ja moose. Tänu tootmisprotsesside ja -tehnoloogiate aastatepikkusele täiustamisele suutis ettevõte lõpuks loobuda säilitusainete kasutamisest. Usaldust suurendas käsitsi korjatud metsmaasikate tunnustamine ainulaadse toorainena ning 2012. aastaks oli selge, et Eesti turg jääb Rõngu Mahlale kitsaks. Ettevõte jõudis järeldusele, et välisturgudele murdmiseks tuleb valida sihipärane laienemine, mitte ettevaatlik katsetamine. Esimesena võeti suund Saksamaale.
Rõngu Mahla nimi oli välisturgude jaoks liiga keeruline ega peegeldanud tegelikku väärtuspakkumist. Samuti ei kandnud see mingit infot põhitoote ehk mahlakontsentraadi omaduste ja hüvede kohta. Põhjaliku brändiloomeprotsessi tulemusena määrati kindlaks brändi kesksed väärtused, mille väljendamiseks valiti tunnuslause „Puhta looduse maitse“. Seejärel asuti otsima sobivat nime, kusjuures pidevalt arutati nii eesti- kui ka ingliskeelsete variantide üle. Ühelt poolt kaaluti nimekujuna näiteks Karo, Laanehüva, Mehka, Mekk, Mõts ja Noos, teiselt poolt aga Savage, Wildeast ja Seewald. Võitjaks osutus eestikeelne nimi Küllus, milles on parasjagu eksootilisust ja tähendustäpsust.
Brändi visuaalse identiteedi väljatöötamine osutus loovmeeskonna jaoks aga tõeliseks proovikiviks, sest brändi tutvustus tuli ära mahutada piiratud pakendipinnale. Ideaalis tuli leida midagi, mis oleks silmatorkav ja atraktiivne, aga mõjuks samal ajal sundimatult ja looduslikult ning suudaks tarbijaid lummata. Lõpuks kerkis arvukate ideedest hulgast esile erinevate viljade all lookas olev fantastiline puu. See jättis varju teised ideed, nagu saadusi täis korvid ja marjamäed. Uus kujundus klappis nimega suurepäraselt, mõjudes ühtaegu funktsionaalse ja mängulisena. Valikuprotsessis osalenud pidasid seda lausa unelmate koosluseks.
Külluse taassünd kodumaisel turul ja sisenemine välisturgudele on hea näide Eesti visadusest. Ettevõtte turupositsioon ja tooteportfell on suurema meediakärata järjepidevalt kasvanud ning viinud brändi üha kaugemale.
VÕTA ÜHENDUST
Identity OÜ
© Identity OÜ 2024
Infopäring