Eepos on Kalevi šokolaaditehase kvaliteettoodete sari. 1806. aastal asutatud Kalev on läbi aegade olnud üks eestlaste lemmikbrände. Kalevi ajalugu on ühelt poolt tekitanud probleeme, aga teisalt loonud ka võimalusi. 2012. aastal pakkus Identity välja idee luua 1969. aastast pärineva piimašokolaadi Kalevipoeg põhjal nostalgiatoodete sari Eepos. Kõigepealt loodi samas stiilis disainilahendused kahe teise traditsioonilise toote, Linda ja Kalevi jaoks. Uut kontseptsiooni saatis edu ning tootesarja lisandusid Suur Tõll, Piret ja Leiger.
kalev
Kalevipoja šokolaadi disainil põhineva tootesarja idee tuli küll Identitylt, aga esialgu kaheldi selle teostatavuses, sest disaini aluseks on suuresti kunstnik Ilse Rosenfeld-Lepiksoni omal ajal loodud illustratsioon. Algne skepsis kadus koos illustratsiooni hoolika dekonstrueerimisega, mille tulemusena valmisid Kalevipoja algse kujundusega sundimatult harmoneeruvad uued joonistused, mis veensid kõiki, et projektiga võib edasi liikuda.
Kalevi emaettevõtja Orkla juhtkond suhtus tootesarja samuti ettevaatlikult, sest nad kahtlesid uute toodete kasumlikkuses. Idee sai lõpuks teoks tänu Kalevi meeskonna sihikindlusele ja Eepose tooteid saatis pärast turuletulekut märkimisväärne müügiedu. Esimese kolme toote müügimaht kasvas aastaga 46% ning kõik kolm toodet parandasid oma positsiooni Eesti šokolaadimüügi edetabelis: Kalev tõusis 8. kohalt 7. kohale, Linda tegi suurima tõusu, hüpates 22. kohalt 4. kohale, ja Kalevipoeg kerkis 4. kohalt tabeli tippu. Eepose turuletoomise aastal võitis Kalev ka Orkla kontserni kasvuauhinna ning Identity pälvis Eesti disainiauhindade jagamisel teise koha.
Nüüdseks sisaldab tootesari juba kuut toodet ja on endiselt populaarne. Eepose juhtumiuuring on hea näide selle kohta, kui oluline on vastastikune usaldus ja ettevõtlusjulgus heade tulemuste saavutamiseks nii loominguliselt kui ka rahaliselt.
VÕTA ÜHENDUST
Identity OÜ
© Identity OÜ 2024
Infopäring